W sumie deweloperzy otrzymują 9GB na tworzenie gier.
Microsoft spędził sporo czasu, aby stworzyć idealną konsolę dla twórców i dla graczy. Wynikiem tych prac jest Project Scorpio, stawiający wydajność obok jakości i potwierdzają to deweloperzy, którzy pracują na devkitach nowego Xboxa. Tych zaś pamięć została podwojona, aby gry zostały zoptymalizowane dla wszystkich urządzeń z rodziny Xbox. Wyporządzono go w 24 GB DDR5 i 44 jednostki obliczeniowe (oficjalny będzie posiadał 12GB DDR5 i 40 jednostek obliczeniowych).
Teraz najlepsza wiadomość dla graczy, którzy skupiają się mocno na cyferkach w specyfikacji. Dotychczas inżynierowie oddali w ręce twórców jedynie 8 z 12 GB pamięci. Mike Ybarra powiadomił wczoraj na twitterze, że Scorpio odda jeden gigabajt należący do systemu operacyjnego i innych zadań na rzecz gier wideo. W sumie deweloperzy mogą korzystać z 9GB. Dla porównania Xbox One ma jedynie 3GB na gry, co znaczy, że Scorpio ma trzy razy więcej Ramu. Jest on też wydajniejszy i szybszy – GDDR5 (6,8 GHz) o przepustowości 326 GB/s.
We’ll keep tuning Scorpio to empower creators to share the best versions of their games. Unlocked extra GB of RAM for them, now 9GB of GDDR5
— Mike Ybarra (@XboxQwik) 8 czerwca 2017
Teraz czekamy tylko na prezentację nowych gier i ekskluzywnych tytułów, aby nowa konsola miała sens. Jak twierdzi Phil Spencer, jest bardzo zadowolony z katalogu produkcji, które przedstawi na E3.
»Zobacz również: Phil Spencer jest dumny z nowych, ekskluzywnych gier na Xbox One