Microsoft przygotował rozwiązanie, które raz na zawsze może zażegnać problem z powiadomieniami pojawiającymi się w niechcianym miejscu na ekranie. Sprawdzamy nową funkcję.
Każdy z nas to doskonale zna. Grasz w długo wyczekiwaną grę, odpalasz oryginalną wersje językową z polskimi napisami, i wszystko jest pięknie, aż do pewnego momentu… Wyskakujące osiągniecie lub powiadomienie zasłania szalenie istotne dla fabuły napisy, lub ważny element interfejsu. Każdorazowo jest to denerwujące, a także potrafi wybić z rytmu. Na szcęście rozwiązanie problemu jest już tuz za rogiem, a i być może czeka na Twojej konsoli!
Póki co nową funkcję mogą testować jedynie Insiderzy z kręgu Alpha lub Alpha Skip Ahead z najnowszą wersją systemu. Wprowadzona zmiana polega na tym, że teraz to gracz zadecyduje, gdzie mają wyświetlać się wszelakie powiadomienia w trakcie rozgrywki (i nie tylko).
Jeżeli więc jesteście zapisani do programu testów i należycie do jednego z wyżej wspomnianych kręgów, wystarczy, że w swojej konsoli przejdziecie kolejno do: Ustawienia > Preferencje > Powiadomienia > Default notification position / Domyślna pozycja powiadomień. Wygląda to tak, jak na zdjęciu poniżej:
Do wyboru mamy sześć lokacji. Są to środek oraz boki ekranu dla dolnej i górnej krawędzi. Dla wygody, został przygotowany ekran podglądowy. W przypadku, gdy nie mamy uruchomionej żadnej gry, zostanie wyświetlony przykładowy obraz, tak jak poniżej. Natomiast, gdy któraś gra jest uruchomiona, to właśnie ujęcie z tej gry powinno się tutaj wyświetlić. To może pomóc dostosować pozycję powiadomień dla konkretnego tytułu.
Efekt po takim ustawieniu prezentuje się w następujący sposób: osiągnięcie wyskakuje w prawym, górnym rogu ekranu.
Niestety, (przynajmniej na ten moment) ustawienia nie można zastosować dla konkretnej gry. Zmiany dotyczą całej konsoli. Microsoft natomiast podkreśla, że gdy twórcy gry sami zadecydowali o innej, niż domyślna pozycji powiadomień, to własnie ona zostanie wziętą pod uwagę.
Co prawda producenci rzadko kiedy korzystają z takiej możliwości, to jednak jak już to robią, to własnie w celu zapobiegnięcia zasłaniania istotnych elementów gry, czy tez napisów.
Dajcie znać, czy czekaliście na takie narzędzie, i czy funkcja jest już dla Was dostępna.