Xbox Series X – czego się dowiedzieliśmy?

Podziel się z innymi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp

Co oznaczają liczby i informacje, które wczoraj Microsoft podał na temat swojej nowej konsoli? Śpieszymy z wyjaśnieniami!

Wczoraj, Phil Spencer będący mózgiem marki Xbox, podzielił się ze światem garstką potwierdzonych informacji na temat Xbox Series X (zwanego dalej po prostu Xbox). Głównie potwierdziły się wcześniejsze spekulacje co do podzespołów czy mocy obliczeniowych. Dowiedzieliśmy się także co nieco nowego na temat zastosowanych technologii.

Xbox Series X Statystyki

Poniżej znajdziecie proste wyjaśnienie najważniejszych informacji i opublikowanych liczb.

12 Teraflopów
FLOPS, to nic innego, jak liczbowe określenie mocy obliczeniowej. Odzwierciedla liczbę poleceń procesora wykonanych na sekundę. Tak samo jak mamy megabity, terabity, tak samo tutaj jednostka idzie w teraflopy. W tym przypadku otrzymamy ich 12. Dla przykładu Xbox One X oferuje ich 6.

Specjalnie opracowany procesor
Procesor został opracowany we współpracy z AMD. Ten ma być oparty na najnowszej technologii Zen 2 i architekturze RDNA 2. To ma pozwolić zwiększyć wydajność czterokrotnie względem Xboksa One. Dzięki temu gry mają działać stabilnie w większej ilości klatek, oferując przy tym lepsze doznania wizualne.

Variable Rate Shading (VRS)
Pod tymi trzema słowami, kryje się technologia, która może wnieść do gier sporo dobrego. Pozwala ona ich twórcom, zwiększyć detale graficzne wyłącznie dla konkretnych obiektów, a nie jak miało to miejsce, do wszystkiego na ekranie. W rezultacie umożliwi to jeszcze bardziej precyzyjne dysponowanie mocą drzemiącą w konsoli.

DirectX Raytracing
Raytracing w przypadku konsol na ten moment nie istnieje. Póki co jest to domena wybranych komputerów. Technologia ma zaoferować realistyczną grę świateł i cieni, czyniąc wirtualny świat jeszcze bardziej realistycznym.

HDMI 2.1
Zastosowany port HDMI 2.1 umożliwi przesyłanie obrazu w natywnej rozdzielczości 4K (UHD) przy 120 klatkach na sekundę oraz nieosiągalne dla wcześniejszych wersji HDMI 8K w natywnych 30 klatkach. Oczywiście, by to wszystko w pełni wykorzystać, potrzebować będziemy telewizora lub monitora, który ten standard obsłuży.

Dysk SSD
Wreszcie doczekamy się w konsolach dysku SSD. W odróżnieniu, od tradycyjnego dysku twardego (HDD), SSD działć będzie w oparciu o cyfrową pamięć flash, a nie o fizyczny “talerz”. Uniknięto dzięki temu jakichkolwiek ruchomych elementów, narażonych na dodatkowe uszkodzenia. Ponadto oferując przy tym znacznie szybsze działanie, skracając między innymi ekrany ładowania gier.

Szybkie wznawianie gier
Dzięki użytej technologii, Xbox Series X, ma pozowolić na szybkie wznawianie nawet kilku ostatnio uruchamianych gier. Oznacza to, że te powinny włączyć się jeszcze szybciej, przenosząc gracza od razu do miesca, w którym ta została wyłączona.

Źródło: news.xbox.com

Promocje Xbox od CDKeys

Najnowsze wpisy, które warto zobaczyć:

Autor wpisu:

Piotr Dudek

Piotr Dudek

Człowiek i gracz. Od wielu lat gram na konsolach Microsoftu. Moją pierwszą był Xbox 360 w zestawie z Forza Motorsport 3. Jestem  fanem 4K na dużym ekranie.  Od 4 lat jestem w programie Xbox Insider, o którym często też tu piszę. GT: Marianek9.