Mowa jednak nie o wykorzystaniu ich do gier z udziałem Kinecta, ale do streamowania swojej rozgrywki do sieci.
Temat wykorzystania kamer trzecich firm z konsolą Xbox One przewinął się już początkiem roku, kiedy to Mike Ybarra potwierdził, że takie rozwiązanie ma być wprowadzone w przyszłości. Po kilku miesiącach zespół Microsoftu pozwala na ich podłączenie do konsoli Xbox, używając je przy transmisji rozgrywki na platformie Mixer. Oczywiście nie możemy korzystać z nich przy grach, gdzie my sami stajemy się kontrolerem. Do tego wciąż potrzebny jest sensor Kinect 2.0, który śledzi Nasz ruch.
Heads up! Testing for video broadcasting with USB webcams on Xbox One starts today for Alpha ring insiders!
Info: https://t.co/gXAYx31sBg pic.twitter.com/h9cWZBmcxR
— Mixer (@WatchMixer) 21 września 2017
Opcja ta jest aktualnie dostępna dla Insiderów w kręgu alpha. Wytypowani otrzymali lub otrzymają stosowną aktualizację i muszą przygotować się na reset konsoli, jak potwierdził szef programu Insider – Brad Rossetti. Warto nadmienić, aby nie było zbędnych pytań, że do konsoli Xbox One podłączymy tylko kamerki ze złączem USB.
Również testowane jest rozwiązanie innych kamer do użycia z aplikacją Skype. Tutaj zespół Microsoftu prosi, aby wysyłać odpowiednie raporty, mogące pomóc w rozwiązaniu napotkanych problemów. Jeśli chodzi o streamowanie rozgrywki, to jest to możliwe tylko na platformie Mixer.