Po raz pierwszy marka Tomb Rider pojawia się w backward compatibility.
Przygody Lary Croft nie były wcześniej na liście wstecznej kompatybilności, a dodanie jej do BC Microsoft zaczął od ósmej odsłony serii. Produkcja trafiła na Xbox 360 w listopadzie 2008 roku i została ciepło przyjęta, przede wszystkim dzięki pewnym zmianom w rozgrywce. Otoczenie, pogoda, przedmioty i mechanizmy stały się bardziej interaktywne, a sama Lara może wiele rzeczy zniszczyć. Po deszczu powstaje błoto, krawędzie obiektów stają się śliskie, co daje poczuć sporo realizmu, a wszystko dzięki nowemu wówczas silnikowi graficznemu od Crystal Dynamics.
Dzielna podróżniczka bada w Underworld wiele miejsc, głównie po to, aby odnaleźć mityczny Avalon, gdzie ma nadzieję odnaleźć własną matkę. Historia nawiązuje głównie do mitologii wikingów, i stanowi kontynuację wątku fabularnego z Tomb Raider: Legenda. Na drodze czeka wiele przeszkód i zagadek, a w Naszym asortymencie znajdziemy m.in. hak z liną do wspinaczki, broń palną, ale także używamy pięści i nóg do zadawania ciosów, a nawet możemy po raz pierwszy odpychać wrogów. Do dyspozycji mamy także poziom adrenaliny, który spowolni czas np. podczas walki.
Grę możecie zakupić w sklepie Xbox w cenie 69 złotych, a trzy dodatki pobierzecie bezpłatnie. W zasadzie są to kostiumy niż DLC, ale za to możecie poprzymierzać na pięknej Larze kilka strojów, m.in stój kąpielowy.