Respawn Entertainment świetnie wykorzysta moc Projectu Scorpio.
Najmocniejsza konsola do gier w tym roku zmierza do nas małymi krokami. Premiera sprzętu premium już 7 listopada, a tymczasem deweloperzy mogą usprawnić swoje dotychczasowe gry, aby dostępne były dla graczy na start w najlepszej jakości. Głównym zadaniem twórców jest m.in. wyświetlanie obrazu w jakości 4K.
Respawn Entertainment zaskakuje graczy i odpowiadając pewnemu użytkownikowi forum NeoGAF na pytanie dotyczące Titanfall na Xbox One X twierdzi, że gra na tej konsoli może działać nawet w rozdzielczości 6K, czyli około 3200p (4K – 2160p).
To naprawdę dowód na to, że konsola dysponuje wielką mocą i jest idealnym narzędziem dla twórców, jak również dla samych graczy. Zapytany Phil Spencer na twitterze o ten post potwierdził, że Xbox One X jest wspaniałym urządzeniem, a twórcy korzystać mogą bez ograniczeń z mocy One X.
Give devs the best tools and plat we can, don’t dictate creative or tech decisions, good things will happen, trust.
— Phil Spencer (@XboxP3) 23 czerwca 2017
Dla przypomnienia Xbox One X to:
- CPU: własne CPU, 2,3 GHz, osiem rdzeni, 4 MB L2 cache
- GPU: własne GPU, 1172 MHz, 40 jednostek obliczeniowych, opcje arichtektury Polaris AMD, 6 teraflopów
- Pamięć: 12 GB GDDR5 (6,8 GHz), przepustowość 326 GB/s (9GB na gry, 3GB dla systemu operacyjnego)
- Flash: 8 GB
- Dysk twardy: 1 TB, 2,5″
- Napęd optyczny: 4K Blu-ray znany z Xbox One
- Wbudowany Zasilacz: 245 W
- Wyjście HDMI: 2160p, 60 Hz, HDR10, HDCP 2.0
- Kodeki wideo: HEVC/h.265, VP9, AVC/h.264, MPEG2, MPEG4 part 2, VC1/WMV9
- Audio HDMI (zakodowane): Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, PCM 2.0/5.1/7.1, Dolby TrueHD z Atmos (z gier)
- Audio HDMI (podawane): Dolby TrueHD (opcjonalnie Atmos), DD+ (opcjonalnie Atmos), DTS-HR/MA (opcjonalnie DTS:X)
- Audio SPDIF (zakodowane): Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, PCM 2.0
- Kodeki audio (odkodowane): AAC, MP3, MPEG1, WMV
- Łączność bezprzewodowa: IEEE 802.11ac (5 GHz/2,4 GHz), 2×2 WiFi z WiFi Direct dla sieci domowych
- Ethernet: IEEE 802.3 10/100/1000
- Akcesoria radio: dedykowane radio bezprzewodowe Xbox Wireless
- Wyjście HDMI: 2.0b
- Wejście HDMI: 1.4b
- Inne wejścia/wyjścia: 3x USB 3.0, SPDIF, nadajnik/odbiornik IR, port nadajnika IR. Kinect przez adapter USB jak w przypadku Xbox One