Amnezja dziecięca? Tell Me Why – Pierwsze wrażenia

Podziel się z innymi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp

To, co robimy, czego doświadczymy za młodych lat, kształtuje nas na takiego a nie innego człowieka. Mogą to być dobre wspomnienia, ale i też będą takie, które pozostawią nam wewnętrzne blizny. Tak też jest w Tell Me Why.

Na ten tytuł czekało dużo osób. Po ciepło przyjętym Life Is Strange, oczekiwaliśmy czegoś podobnego ale nowego, jak zawsze z resztą. Wtedy mogliśmy manipulować czasem a dzisiaj doświadczamy telepatii i więzi między rodzeństwem. Jednak to nie jest to zwykłe rodzeństwo. Tyler i Alyson to bliźniacy.

Tell Me Why

Długa rozłąka

Tyler i Alyson nie widzieli się przez dłuższy czas. Rozstali się, gdy zmarła ich matka. Od tamtej pory minęło dziesięć lat…

Bliźniacy po tym długim czasie postanowi spotkać się w rodzinnym domu na Alasce. Skrępowani sytuacją, iż długo się nie widzieli, najpierw wymienili zdania pisząc listy do siebie. Zwrócili uwagę na symboliczną zabawkę, którą każde z nich posiadało. Była to figurka goblina, którą bawili się w dzieciństwie. Może to rodzaj amuletu, a może po prostu zwykła zabawka, która zatrzymała w sobie wspomnienia.

Tell Me Why

Szczere, wzajemne powitanie wypadło nawet nieźle. Nie było żalu z żadnej strony, przynajmniej nie było to wyczuwalne. Dotarcie na docelowe miejsce, sprawiło iż zaczęli odczuwać coś innego, coś dziwnego. Wtedy po raz pierwszy odkryli swoją bliźniaczą moc. Odkrycie telepatii sprawiło, iż porozumiewali się na odległość, nic nie mówiąc a jedynie myśląc. Swoją drogą, ciekawa opcja na rozmowie przy kimś. Wyobrażacie sobie jak dwie kobiety telepatycznie mówią o tej trzeciej, która ma takie same buty czy torebkę jak jedna z nich? Jednak dobrze, że nie mamy takiej mocy, ponieważ w myślach już dawno wybuchałaby III wojna światowa.

Szybkie podsumowanie

Jako gra narracyjna, wypada naprawdę dobrze. Twórcy ukazują, jak wspomnienia z dzieciństwa mogą być źle zrozumiane, a w dorosłym życiu wyprostowane. Główne postacie są wyraziste a nasze wybory mają znaczenie, więc podejmujemy przemyślane wybory, które wpłyną na dalszy etap rozgrywki. Rozgałęzione dialogi wciągają, więc spędzamy z grą coraz więcej czasu, aby poznać całą historie rodzeństwa. Szkoda tylko, że w tym wszystkim zabrakło polskiej wersji językowej.

Porywa także klimat. Odwiedzane lokacje, zimowa, malownicza aura i oprawa graficzna w 4K z HDR robią niesamowitą robotę. To pozwala jeszcze bardziej wczuć się w historię.

Tell Me Why

Całość została podzielona na trzy rozdziały. Te będą udostępnianie dokładnie co tydzień. Poruszane wątki mogą okazać się przejmujące oraz istotne nie tylko dla fabuły, ale i także w perspektywie postrzegania przez nas świata i innych osób. Przerwy w wydaniu kolejnych odcinków mają sprzyjać przemyśleniom, które pomogą iść dalej.

Tell Me Why

Tell Me Why ląduje dziś w Xbox Game Pass zarówno na konsoli Xbox jak i PC. Dla osób, które zdecydują się zakupić tytuł na własność, czeka wydatek w wysokości 129,99zł. Gra oczywiście znajduję się w Microsoft Store oraz na platformie Steam.

Nie pozostaje mi nic innego, jak zachęcić Was, do zanurzenia się w tą opowieść i poznania odpowiedzi na tytułowe pytanie: Tell Me Why. Tymczasem ja wracam do dalszej gry, a naszą pełną recenzję przeczytacie już wkrótce 🙂

Grę zagraliśmy dzięki uprzejmości Microsoft. Dziękujemy!

Autor wpisu:

Katarzyna Pruska

Katarzyna Pruska

Przygodę z grami zaczęłam od Commodore 64 – dzięki starszemu rodzeństwu. Fanka dużych produkcji w 4K ale także indyków. Z „Zielonymi” od 2013r. GT: John McC1ain007

Promocje Xbox od CDKeys

Najnowsze wpisy, które warto zobaczyć: