Szybki Indyk #19: Fractured Minds

Podziel się z innymi!

Facebook
Twitter
Email
Reddit
WhatsApp

Izolacja, niepokój, depresja. Właśnie takie problemy związane z ludzką psychiką, wskazuje dzisiejsza gra.

Fractured minds to krótka ale wciągająca gra stworzona przez 17-letnią Emily Mitchell, zdobywczyni nagrody BAFTA w kategorii „Young Game Designers Award”, pomagająca zrozumieć problematykę chorób psychicznych a także zwiększenie świadomości społecznej.

W grze wyruszamy w osobistą i szczerą podróż po ludzkiej psychice, która na każdym kroku przedstawia inny aspekt problematyki zdrowia psychicznego. Poważnie i wzruszająco zostało pokazane, że gry mogą w pomysłowy sposób przekazać ważne informacje. Celem gry jest wgląd w doświadczenia osób cicho żyjących z chorobami psychicznymi, a także skłonienie gracza do empatii i wspierania tych osób.

Niezależnie czy chcemy mniej lub bardziej poznać grę, możemy zdobyć 1000G. Do zdobycia jest 10 osiągnięć. Z naszym przewodnikiem powinno to zająć ok. 30min.

Lista osiągnięć:

  1. Wrong key wrong key wrong key (100G) – Rozdział 1. W pierwszej scenie budzimy się z swojej sypialni. Próbujemy otworzyć drzwi. Szukamy klucza aby je otworzyć, więc otwieramy szafki, itp. Musimy znaleźć 7 niepasujących kluczy a także ten właściwy, który znajduje się na ścianie za obrazem.
  2. The Mundane (100G) – Po ukończeniu Rozdziału 1 (powyżej) wpadnie osiągnięcie.
  3. Emptiness (100G) –Ukończenie Rozdziału 2 – Po przejściu przez drzwi znajdziemy się w pomieszczeniu, które jest udekorowane jak przyjęcie urodzinowe. Otwieramy fioletowy prezent, zabieramy ośli ogon, następnie podchodzimy do piñaty i uderzamy w nią aby dostać szpilkę. Teraz otwieramy czerwony prezent, aby zdobyć opaskę, którą zakładamy. Podchodzimy do plakatu z osiołkiem i przypinamy mu ogon. Gdy to zrobimy, odwracamy się, zdmuchujemy świeczki na torcie i otwieramy główny prezent. Gdy zdobędziemy klucz, udajmy się do drzwi aby je otworzyć.
  4. Comfort Zone (100G) – Ukończenie Rozdziału 3 – Podnosimy szkło powiększające z krzesła, które kierujemy na śnieżną kule znajdującą się na stole, która nas „pochłonie”. Podchodzimy do małego domku i przechodzimy przez frontowe drzwi. Zabieramy klucz z krzesła, odwracamy się i wychodzimy na zewnątrz domku i używamy klucza do drzwi znajdujących się naprzeciwko.
  5. Do you need me to hold your hand? (100G) – Rozdział 4. Jesteśmy w mieście pełnym „przechodniów”. Gdy będziemy mogli się poruszać, należy iść przed siebie chodnikiem aż do momentu gdy skończy się możliwość pójścia dalej. Czekamy (ok. 3-5min) aż ujrzymy przerażającego „mężczyznę” z koszmaru. Wtedy pojawi się osiągnięcie. Teraz należy udać na drugą stronę ulicy (uwaga na samochody!). Odnajdujemy tablicę ze wskazówkami. Teraz należy obserwować plecy przechodniów i w podanej na tablicy kolejności symboli aktywować je (z pleców). Gdy pomyślnie zdobędziemy wszystkie, łańcuchy się odblokują i przejdziemy do końca korytarza. Potem podchodzimy do budzika, gdy zadzwoni, pojawi się przerywnik filmowy.
  6. Paranoia (100G) – Po ukończeniu Rozdziału 4 (powyżej)
  7. Fine don’t listen to me (100G) – Zanim przejdziemy do kolejnego rozdziału, znajdziemy się na tratwie. Przechodzimy przez kolejne tratwy w stronę drzwi. Rozpoczynamy Rozdział 5. Znajdujmy się w pokoju z kamerami/czerwonymi światłami. Należy 3 razy udać się na czerwony obszar aby zdobyć osiągnięcie. Teraz wybieramy sposób na przejście dalej: Nr1: unikając tych świateł musimy podejść do szafki znajdującej się pod TV aby zabrać baterię, a drugą znajdziemy w kuchni. Podchodzimy do stolika kawowego gdzie znajduje się pilot, do którego szukaliśmy baterii. Zmieniamy kanał na TV, aby wyświetlić obraz z kodem. Nr2: pomijając szukanie baterii i omijanie świateł, udajemy się od razu do tylnych drzwi aby wpisać kod 0834.
  8. Sinking (100G) – Po ukończeniu Rozdziału 5 (powyżej)
  9. Monster (100G) – Kierujemy się w stronę serca, potem odwracamy i podchodzimy do zaworów aby je zepsuć. Każdy zawór musi zostać zepsuty. W tym celu kręcimy, póki nie pojawi się ciemnoszary dym przy każdym z zaworów. Gdy to zrobimy, serce zostanie uwolnione więc podchodzimy do niego.
  10. Fractured Minds (100G) – Po ukończeniu gry (powyżej)

Gra Fractured Minds znajduje się w Microsoft Store w cenie 7,19 złotych.

Autor wpisu:

Picture of Katarzyna Pruska

Katarzyna Pruska

Przygodę z grami zaczęłam od Commodore 64 – dzięki starszemu rodzeństwu. Fanka dużych produkcji w 4K ale także indyków. Z „Zielonymi” od 2013r. GT: John McC1ain007

Promocje Xbox od CDKeys

Najnowsze wpisy, które warto zobaczyć: