Dzięki dostatecznie dużej mocy konsol nowej generacji, wybrane stare tytuły będą jeszcze lepsze. FPS Boost zwiększy ilość klatek w grach!
Podobnie jak na konsolach Xbox One, gdzie wybrane gry z Xboksa 360 mogliśmy przełączać między trybem większej rozdzielczości a wyższego klatkażu, tak podobnej funkcji doczekał się teraz Series X|S.
Oznacza to, że począwszy od dziś w pięciu tytułach (lista poniżej) z poprzedniej generacji otrzymamy dodatkowe klatki, dzięki mocy obliczeniowej, jaka drzemie w konsoli. To przełoży się na jeszcze większą płynność, a co za tym idzie lepsze wrażenia z rozgrywki. Do tego możemy dołożyć obecny już tryb Auto HDR (wzbogaca tytuły o HDR, gdy te go natywnie nie posiadają) i nasz czas spędzony z padem w dłoni staje się jeszcze bardziej satysfakcjonujący.
To, kiedy gra korzysta z FPS Boost’a czy wspomnianego Auto HDR możemy dowiedzieć się w bardzo prosty sposób, włączając przewodnik w trakcie gry. W prawym górnym rogu ujrzymy wtedy odpowiednie oznaczenia.
Na początek w gronie wspieranych gier przez FPS Boost są:
- Far Cry 4
- New Super Lucky’s Tale
- Sniper Elite 4
- UFC 4
- Watch Dogs 2
Niebawem na wiosnę otrzymamy także możliwość włączania i wyłączania takich udogodnień w konkretnych grach, gdybyśmy sobie tego z jakiegoś powodu życzyli. Na ten moment gracze mogą jedynie zrezygnować z trybu Auto HDR, wyłączając go całkowicie dla wszystkich obsługujących go tytułów w ustawieniach wyjścia obrazu konsoli.
Microsoft nie ustaje w udoskonalaniu swojej najnowszej konsoli i zapowiada wsparcie FPS Boost dla wielu kolejnych gier na przestrzeni nadchodzących miesięcy, także tych dostępnych w ramach Xbox Game Pass.
Źródło: news.xbox.com